Od poniedziałku  30.03.2020  zmieniamy formę przekazywania materiałów i zadań do pracy zdalnej – informacja drogą mailową.

Lekcje  – piątek –  27 marca 2020 r.

Język polski

Zadania na piątek – 27 i poniedziałek – 30 marca 2020 (dwie  godziny lekcyjne)

Temat: Czy kruk i lis pozbyli się swoich przywar?

Podręcznik str.37-39

Polecenia:

1.Napisz krótką charakterystykę bohaterów.

2.Wskaż motywy wędrowne w tekście.

3.Wyjaśnij znaczenie związku frazeologicznego: „Włożyć coś między bajki”.

 

Matematyka

Temat:  Nazywanie wyrażeń algebraicznych- zadania.

  1. Przypomnieć sobie wiadomości z Podejmij temat /str.139 podręcznik cz.1 oraz tekst „z żarówką” str.139.
  2. Rozwiązać ćwiczenie  4,5/ str. 139 podręcznik cz.1
  3. W rozwiązaniu zadań pomocny może być  film dostępny na stronie https://pistacja.tv/film/mat00351-wyrazenia-algebraiczne-suma-roznica-iloczyn-iloraz?playlist=79

Zadanie należy wykonać  do 29.03.2020r.

 

Plastyka

Temat: Nowe metody malowania – dywizjonizm i pointylizm.

  • Przeczytaj wiadomości ze str. 78;
  • Wyszukaj w Internecie przykładów malarstwa techniką dywizjonizmu i pointylizmu.
  • Inspirując się obrazami z podręcznika lub wyszukanymi w Internecie, wykonaj pracę plastyczną. Temat pracy to pejzaż w plenerze, widok z okna lub studium martwej natury (ustawionej wg. własnej koncepcji). Posłuż się techniką pointylizmu i farbami plakatowymi. Termin wykonania pracy – 1 kwietnia.

 

Godzina z wychowawcą

Temat:  Czy właściwie korzystam z komputera i Internetu?

https://www.youtube.com/watch?v=jXPJgcbc1zQ&list=PLtppvwRJOis2cNesUHc1Vkn41YmpC50wW – link do krótkich filmików o bezpieczeństwie w Internecie.

Powszechność dostępu Internetu oraz do nowoczesnych mediów sprawiła, że coraz więcej  z Was korzysta z Internetu. Wraz ze wzrostem dostępności nowoczesnych technologii zwiększa się także skala zagrożeń internetowych, które mogą mieć negatywny wpływ na prawidłowy wasz rozwój i funkcjonowanie .

Korzystanie z Internetu może wiązać się z następującymi kategoriami zagrożeń:

Kontakt z niebezpiecznymi treściami, które mogą mieć szkodliwy wpływ na psychikę.

Do niebezpiecznych treści zalicza się:

@ filmy, zdjęcia prezentujące przemoc

@ teksty promujące niezdrowe postawy i zachowania tj. hazard, używki, anoreksję, zaangażowanie w działalność sekt

Niebezpieczne kontakty

@ komunikatory

@ czaty

@ portali społecznościowe

Cyberprzemoc  Akty cyberprzemocy przyjmują formy: nękanie, straszenie, szantażowanie z użyciem sieci, publikowanie i rozsyłanie ośmieszających lub kompromitujących zdjęć i filmów, jak również podszywanie się pod cudzą tożsamość.

ZASADY BEZPIECZEŃSTWA W INTERNECIE

☺ Korzystaj tylko z legalnego oprogramowania!

☺ Nigdy nie spotykaj się z kimś poznanym w Internecie!

☺ Mów rodzicom o wszystkim, co cię zaniepokoiło w Internecie.

☺ Nigdy nie podawaj w Internecie swoich danych, nie wysyłaj zdjęć.

☺ Korzystaj ze stron przeznaczonych dla dzieci i spędzaj przed komputerem nie więcej niż godzinę!

☺ Więcej czasu spędzaj z ludźmi, a nie z komputerem!

  1. Zapoznanie uczniów z zasadami netykiety.

NETYKIETA (z j. ang. net – sieć, etykieta – zasady dobrego zachowania)- to zbiór zasad obowiązujących w sieci, które wymyślili sami internauci, żeby skutecznie i przyjemnie się komunikować.

PODSTAWOWE ZASADY NETYKIETY

Nie rób drugiemu, co tobie nie miłe.

Nie obrażaj innych użytkowników sieci.

Pamiętaj, że jesteś odpowiedzialny za swoje działania, a sposób wypowiadania świadczy o twoim wychowaniu.

Nie wysyłaj niechcianych, niepotrzebnych wiadomości, na przykład zawierających prośbę o przesłanie ich do jak największej liczby osób. To jest spam.

Podczas rozmów na forach dyskusyjnych lub przez komunikatory używaj emotikonów (uśmieszków, buziaczków), ale Inie nadużywaj.

Pamiętaj, ze PISANIE WIELKIMI LITERAMI jest uznawane za krzyk.

Nie umieszczaj w Internecie nielegalnych, nieprawdziwych lub niezgodnych z prawem informacji.

Szanuj cudzą własność. Do celów edukacyjnych masz prawo korzystać z materiałów znalezionych w Internecie, ale koniecznie podawaj źródło ich pochodzenia.

Mam nadzieję, że stosujecie się do tych zasad. Żebyście nie zapomnieli to w pigułce jeszcze raz:

10 zasad bezpiecznego korzystania z internetu:

1. Korzystaj z oprogramowania antywirusowego,

2. Otwieraj wiadomości tylko od znajomych osób,

3. Ostrożnie pobieraj pliki z sieci,

4. Unikaj klikania w nieznane linki i załączniki w wiadomościach e-mail,

5. Nie podawaj w sieci danych osobowych ani haseł, nie wysyłaj swoich zdjęć,

6. Chroń swoje konta na serwisach społecznościowych,

7. Stosuj trudne do odgadnięcia hasła, które są kombinacją liter i cyfr,

8. Czytaj regulaminy,

9. Sprawdzaj, czy strona, do której się logujesz, ma zabezpieczenie SSL,

10. Pamiętaj, że osoba po drugiej stronie nie musi być tym, za kogo się podaje.

 

 

Wychowanie fizyczne

Temat: Propozycja ćwiczeń śródlekcyjnych.
Wykonaj  ćwiczenia , gdy poczujesz zmęczenie podczas dzisiejszej pracy przy lekcjach. Aby je poznać  kliknij poniżej w Zestaw ćwiczeń.

Zestaw ćwiczeń


 

Lekcje  – czwartek 26 marca 2020 r.

Język polski

Temat: Jaki morał płynie z bajek I.Krasickiego?

Podręcznik, str.34-36

Polecenia:

1.Napisz w zeszycie definicję morału w utworze literackim

2.Wskaż morał w każdej bajce i zapisz go w zeszycie

3.Naucz się na pamięć wybranej bajki I.Krasickiego

 

Język angielski

Topic: Kształcenie umiejętności pisania krótkiej wypowiedzi Prognozy dotyczące przyszłości –użycie czasu Future Simple.

Hello everyone.  I hope that you are okey.

Praca na dziś:

  1. Podręcznik page: 81 ex.8 Proszę odpowiedzieć w zeszycie na pytania pełnym zdaniem używając zwrotów, które wczoraj podawałam a powinny się znaleźć w Waszych zeszytach( jeśli ktoś nie nie wie jakie to zwroty to podręcznik str.80 ramka z napisem phrase book).
  2. W zadaniu 9 page 81 macie w zeszycie dokończyć zdania o sobie (przepisując zdanie proszę zamienić you na I czyli In five years I will ….). W pierwszym zdaniu jaki będziesz za 5lat w drugim co będziesz robił za 10 lat a w trzecim co za 15 lat będzie się działo u Ciebie. Zabawcie się w taką Fortune Teller czyli wróżkę. J
  3. Teraz przejdziemy do exercise book ex.6 p.61. Do nauczenia się są zwroty w ramce ale najpierw napiszecie je w swoich zeszytach:

be famous – być sławnym

be rich – być bogatym

get married –ożenić się –to panowie a panie wyjść za mąż

have a good weekend- spędzić miło weekend

have an interesting job  – mieć ciekawą pracę

invent a machine – wynaleźć maszynę  – Może nasi klasowi inżynierowie dokonają tego : -)

live in another country – mieszkać w innym kraju/ za granicą

pass my exams – zdać moje egzaminy  – Czego Wam życzęJ

Jak zadać pytanie?

Will I be famous?/Czy będę sławny?

Odpowiedź :

Yes, I think you will be famous and very rich./Tak, myślę, że bedziesz sławny i bardzo bogaty.

Pamiętajcie są to takie nasze przewidywania czyli sądzimy, że coś może się wydarzy w przyszłości. W j. angielskim przewidywania to PREDICTIONS i używamy wtedy czasu Future Simple ( podmiot + will+ czasownik w bezokoliczniku). Jeśli uważamy, że coś się nie wydarzy to will not = won’t.

  1. And now, your favourite part of lesson : Proszę odesłać napisane w Wordzie ćwiczenie 5 str.66.

Przeczytajcie dokładnie polecenie!!!! Pamiętajcie aby używać wczorajszych zwrotów z phrase book z podręcznika. A teraz instrukcja:

1.ćwiczenie  piszecie w Wordzie!!!

  1. wypowiedź nie dłuższa niż 50 słów.
  2. Jak napiszecie to odsyłacie na maila klasa6psppromna@gimail.com

4.Do poniedziałku 30.03.20 do godz. 800

  1. W tytule proszę napisać j. angielski oraz imię i nazwisko.

A to ćwiczenie dla osób uczęszczających na dodatkowe zajęcia z j. angielskiego ale jeśli pozostali mają ochotę to proszę bardzo. Exercise is very easy. Pamiętajcie aby zwrócić jakie to jest zdanie: pytające, przeczące czy oznajmujące.

 

  1. Wstaw właściwą formę czasownika w czasie Future Simple
  1. We ………..(celebrate) your birthday in the restaurant.
  2. Miss Potter…………….(wear) a beautiful dress.
  3. I am ill so I ………….(not/come).
  4. …………(she/do) when she finishes school?
  5. …………………(they/visit) us next week?
  6. It is not possible, I…………..(not/pay)!
  7. This thing is too expensive, she………. (not/buy)it.
  8. Kate …………(be) happy if you send her flowers.
  9. ………(you/live) in the future?
  10. Next month my mother…………..( be) abroad

 

Matematyka

Temat:  Nazywanie wyrażeń algebraicznych.

  1. Przeczytać uważnie Podejmij temat /str.139 podręcznik cz.1 oraz tekst „z żarówką” str.139.
  2. Rozwiązać zadanie 2/ str. 139 podręcznik cz.1
  3. W rozwiązaniu zadań pomocny może być film dostępny na stronie https://pistacja.tv/film/mat00351-wyrazenia-algebraiczne-suma-roznica-iloczyn-iloraz?playlist=79

Zadanie należy wykonać  do 27.03.2020r.

 

Geografia

Temat: Sprawdzenie wiadomości z działu „Środowisko przyrodnicze i ludność Europy”.
Sprawdź samodzielnie swoje wiadomości uzupełniając sprawdzian.
Termin realizacji 30.03.2020 r.

test-sprawdzajacy-z-rozdzialu-iii-srodowisko-przyrodnicze-i-ludnosc-europy-grupa-b- (1)

 

Informatyka – gr. II

Temat: Praca w chmurze-zadanie projektowe cd.
– uporządkuj zebrane materiały,
– pracuj nad prezentacją jeśli posiadasz możliwości techniczne,
– korzystaj z plików ćwiczeniowych MiGra strefa dla ucznia,
– Pamiętaj, że zgodnie z umową pracujemy w grupach,
– przesyłajcie uporządkowane materiały: teksy, obrazy,
– na gotowe prace czekamy do końca marca a więc nie śpieszymy się!
– jeśli ktoś nie będzie w stanie dokończyć zadania, ocenię zgromadzony materiał.

 

Wychowanie fizyczne

Temat: Doskonalenie układu tanecznego poznanego na lekcji.

Youtube: Tańcz  z nami – instruktorami –Tańcz, tańcz …
https://www.youtube.com/watch?v=CYvrLNNRtTc

 


 

Lekcje  – środa 25 marca 2020 r.

Język polski

Temat: Zawsze jest czas na bajkę-poznajemy wybrane bajki I.Krasickiego
Podręcznik, str.34-36:
Bajki: „Potok i rzeka”; „Niedźwiedź i liszka”; „Lis i wilk”; „Komar i mucha”; „Słoń i pszczoła”
Polecenia:
1.Przeczytaj bajki I.Krasickiego
2.Zapoznaj się z definicją bajki i przepisz ją do zeszytu
3.Napisz krótkie streszczenie każdej bajki
4.Wskaż różnice pomiędzy bajką a baśnią.

 

Język angielski

Topic: Prognozy dotyczące przyszłości –użycie czasu Future Simple.

Hello everyone.  I hope that you are okey.

Praca na dziś:

  1. Podręcznik page: 80 Proszę przeczytać dialog ze zrozumieniem!!!.
  2. W zadaniu 2 proszę do zeszytu wypisać po dwa zdania z dialogu, które są optymistyczne i dwa, które brzmią pesymistycznie. Jeśli znajdziecie ich więcej to proszę również zapisać.
  3. W ramce z napisem phrase book macie zwroty, które wpisujecie do zeszytu i zapamiętujecie.

I think … / I don’t think …  – Ja myślę,że…../Ja nie myślę, że………….

  • I believe … / I don’t believe … -Sądzę/Uważam, / Nie sądze/Nie uważam
  • I’m sure … – Jestem pewna
  • I hope …- Mam nadzieję
  1. Zadanie 5/Excercise 5 str./page 81 należy ułożyć dialog we właściwej kolejności w zeszycie.
  2. Zadanie 6/Excercise 6 str./page 81 należy wybrać właściwą odpowiedź/reakcję na daną sytuację.

 

Historia

Temat: Czasy saskie
Polecenia:
1.Przeczytać temat z podręcznika
2.Zredaguj w zeszycie notatkę
3.Wyjaśnij, jak rozumiesz słuszność powiedzenia: „Za króla Sasa jedz, pij i popuszczaj pasa”.

 

Biologia

Temat: Płazy- kręgowce wodno-lądowe.

  • środowisko życia płazów(dwuśrodowiskowość, zmiennocieplność),
  • przystosowania płazów do życia w wodzie i na lądzie,
  • rozmnażanie się i rozwój płazów.

Proszę posłużyć się prezentacją multimedialną:  https://www.slideserve.com/dai-chan/p-azy
oraz podręcznikiem str.93-96.
Ćwiczeniówka- ćwiczenia  do wykonania: 1 str.77,  3 str.78,  6 str.79.

 

Wychowanie fizyczne

Doskonalenie układu tanecznego poznanego na lekcji wychowania fizycznego- można skorzystać z youtube: Tańcz  z nami – instruktorami –Tańcz, tańcz …
https://www.youtube.com/watch?v=CYvrLNNRtTc

 


 

Język polski

Utrwalenie wiadomości o częściach mowy i częściach zdania. Praca z lekturą „Hobbit, czyli tam i z powrotem”.

Język angielski

Utrwalanie wiadomości dotyczących czasu Future simple oraz słownictwo z działu „6”.
Nauczyć się czytać czytankę ze str. 78 (podręcznik).
Wykonać ćwiczenia ze stron: 56, 57, 58, 59 z ćwiczeniówki.

Historia

Utrwalenie wiadomości – dział V.

Matematyka

Powtórzenie wiadomości o ułamkach zwykłych i dziesiętnych.
Uzupełnić brakujące ćwiczenia.

Biologia

Powtórzenie i utrwalenie wiadomości dotyczących ryb: środowisko życia, budowa, znaczenie ryb dla człowieka i przyrody, przegląd gatunków ryb.

Geografia

Powtarzanie i utrwalanie wiadomości z rozdziału „Środowisko przyrodnicze i ludność Europy” (przygotowanie do sprawdzianu).

Plastyka

Zadanie 1 ze str. 67.

Muzyka

Powtórzenie wiadomości z muzyki z II półrocza.


Informatyka

Zbieramy i porządkujemy materiały do zadania projektowego, wspomagamy się podręcznikiem str. 41,42. Korzystamy z gotowych plików ćwiczeniowych strefa ucznia Migra.

Religia

Powtórzenie i utrwalenie wiadomości z działu III.
Dodatkowo można skorzystać ze strony www.straznicyslowa.pl.

Kategoria: Bez kategorii