W październiku, jak co roku, obchodziliśmy Międzynarodowy Miesiąc Bibliotek Szkolnych. W tym roku tematem przewodnim było „Czytanie dla pokoju”. Była to dobra okazja do przypomnienia się przez bibliotekę, pokazania jej oferty literackiej oraz uwydatnienia znaczenia książki wśród uczniów. Nasza biblioteka włączając się w obchody Międzynarodowego Miesiąca Bibliotek Szkolnych miała możliwość promowania się jako miejsca przyjaznego uczniom, bezstresowego, pozwalającego przyjemnie spędzić czas, a dla osób aktywnych – integrującego, umożliwiającego rozwijanie zainteresowań, uzdolnień czy wzięcie udziału w grupowych przedsięwzięciach.
Obchody Międzynarodowego Miesiąca Bibliotek Szkolnych w naszej szkole związane były z organizacją dla czytelników kilku form zajęć zachęcających do czytania, poszukiwania informacji, czy po prostu rozrywki. Z tego właśnie powodu w październiku, w naszej Bibliotece Szkolnej został zorganizowany kiermasz książki, który cieszył się dużym zainteresowaniem, zwłaszcza wśród dzieci i młodzieży, co uwydatniło znaczenie zarówno książki w formie druku, jak i znaczenie istnienia Biblioteki Szkolnej. W klasach 0-3 odbywały się lekcje literacko-biblioteczne przybliżające dzieciom tematykę tolerancji, rozwiązywania sporów i problemów w kontaktach z kolegami i koleżankami. Czytane były teksty pana Grzegorza Kasdepke, a uczniowie szukali pozytywnych wzorców w literaturze dziecięcej.
W szkolnym holu ustawiona także była tablica promująca książkę jako indywidualną krainę i akademię wyobraźni. W zawieszonych konturach książki uczniowie mogli zapisywać swoje marzenia. Natomiast zorganizowane przez Bibliotekę Szkolną konkursy miały na celu promowanie czytelnictwa i tym samym zachęcenie dzieci i młodzieży do kontaktu z książką i biblioteką, pobudzenie kreatywności młodych artystów, rozwijanie wrażliwości i poczucia estetyki, a co za tym idzie kształtowanie talentów literackich i plastycznych.
W naszej bibliotece odbywały się także dyskusje na temat problemów emocjonalnych nękających człowieka współczesnego świata, a poruszane tematy pozwalały uczestnikom rozmowy doszukać się pozytywnych rozwiązań, a także poznać i zrozumieć własne stany emocjonalne oraz uczucia innych osób. Był to czas interesujących rozmów z dziećmi i młodzieżą z naszej szkoły.
Dziękujemy wszystkim uczniom, że tak licznie uczestniczyli w zajęciach bibliotecznych i obchodach Międzynarodowego Miesiąca Bibliotek Szkolnych. Podsumowując nawiązać wypada do tematyki przewodniej – „Czytanie dla pokoju” i wspomnieć, że emocje same w sobie nie są ani negatywne, ani pozytywne, tylko sygnalizują inny rodzaj przeżycia, którego doświadczamy. Można uczyć się transformowania emocji o zabarwieniu negatywnym w pozytywne, co zwiększa ich koloryt i głębię, a literatura może nam w tym pomóc pobudzając naszą wyobraźnię i wyciszając emocje.
Zapraszamy zatem i zachęcamy wszystkich do odwiedzania biblioteki, zapoznania się z nowościami czytelniczymi oraz do korzystania z jej zbiorów.