Czytanie na tarasie.

Pod takim hasłem upłynął 24 września 2020 r. w Publicznej Szkole Podstawowej w Promnie.  W ramach projektu pt: Czytanie, matematyka i uczucia szkolny taras, przed którym rozciąga się piękny widok na otaczającą zieleń i staw, stał się płaszczyzną spotkania rodziców, dzieci oraz nauczycieli. Działanie było skierowane do dzieci oddziału przedszkolnego i pierwszej klasy, natomiast cały projekt jest finansowany z programu Działaj lokalnie przez Fundację Koalicja dla Młodych.

Jak mówili najmłodsi nasi uczestnicy – na tarasach przy swoich domach parkowali dotąd hulajnogi albo jedli kiełbaski z grilla, tymczasem czytanie na tarasie było dla nich nowością, ale jednocześnie bardzo ciekawym doświadczeniem.

Do szkoły zawitały mamy. Każda przygotowała wiersz Jana Brzechwy lub Juliana Tuwima. Dzieci wprost pękały z dumy, gdy widziały swoje ukochane mamusie, czytające kolegom i koleżankom z klasy.  Mamy były szczęśliwe, że sprawiają przyjemność swoim pociechom, a przy okazji biorą udział w promocji czytelnictwa.  Jak powiedziała mi jedna z mam, był to dla niej też powrót do lat jej dzieciństwa,  bo któż nie zna Samochwały J. Brzechwy lub Lokomotywy J. Tuwima? Mamy sześciolatków wychowały się na tych utworach. To taka klasyka, która łączy pokolenia.

Czytanie przeplatane było krótkimi rozmowami, zagadkami  dla dzieci, które bardzo chętnie w nich uczestniczyły.  Kolejnym punktem programu była wspólna nauka układu tanecznego, do piosenki o przysmaku naszych milusińskich – czekoladzie. Tańca uczył nie byle kto – m.in. postacie z wierszy Brzechwy. Na tarasie wygibasy pokazywała zatem Kaczka Dziwaczka, tchórzliwy Koziołeczek oraz Kurczątko.

Na koniec dzieci dostały po słodkim upominku, a mamy pamiątkowe dyplomy z podziękowaniami.

Podsumowując, był  to bardzo przyjemnie i pożytecznie spędzony czas. Nie zawiodła nawet pogoda, bo ciepłe, wrześniowe słońce (zresztą specjalnie na ten dzień przez nas zamówione), odegrało w czytaniu na świeżym powietrzu kluczową rolę.

Kategoria: Aktualności